Een afspraak nakomen of annuleren:
- Wij gaan er vanuit dat u op gemaakte afspraken op tijd verschijnt;
- Om andere afspraken na te komen, verzoeken wij u een ruime tijdsplanning in uw agenda te plaatsen voor de tandarts. Om ten alle tijde goede zorg te leveren is uitloop helaas niet
altijd onvermijdelijk;
- Indien u onverhoopt uw afspraak niet kunt nakomen dan dient u tijdig contact op te nemen met de praktijk om uw afspraak te annuleren of verzetten;
- Als een afspraak niet wordt nagekomen of niet tijdig wordt geannuleerd dan kan het voorkomen dat de besproken tijd, conform de betalingsvoorwaarden, in rekening wordt gebracht;
- Het herhaaldelijk niet nakomen van uw afspraken zonder afzeggen kan als gevolg hebben dat wij u als patiënt zullen uitschrijven.
Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) en het Burger Service Nummer (BSN)
- Zorgaanbieders (waaronder uw tandarts) zijn verplicht het BSN te gebruiken bij het uitwisselen van gegevens over patiënten of cliënten. Dit betekent dat uw BSN bekend moet zijn binnen onze
praktijk;
- Onze patiënten zijn verplicht zich te kunnen legitimeren op verzoek om vast te kunnen stellen dat BSN en persoon bij elkaar horen;
- Onze patiënten zijn verplicht om op verzoek een geldig verzekeringsbewijs te overleggen om vast te kunnen stellen dat een persoon naar behoren aan de verzekeringsverplichting voldoet;
- Wij wijzen u er op dat uw tandheelkundig dossier gekoppeld zal worden aan uw Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) door middel van uw Burger Service Nummer. Koppeling van uw EPD aan uw BSN
zorgt voor een aantal voordelen zoals; minder fouten bij het uitwisselen van patiëntgegevens, voorkomen van persoonsverwisseling, eenvoudiger maken van declareren en een betere bescherming tegen
identiteitsfraude. Als zorgverlener zijn wij verplicht hier onze medewerking aan te verlenen.